الرئيسية / كورة سوشيال / رضا سيكا للجبلايه: الشركه التي تجري مسحات اللاعبيين بدون خبره وكيف تم اختيارها بتكلفه خياليه

رضا سيكا للجبلايه: الشركه التي تجري مسحات اللاعبيين بدون خبره وكيف تم اختيارها بتكلفه خياليه

كتب : خليل ابو العلا

وجهه رضا سيكا نجم مصر والزمالك والاسماعيلي سؤال هام يحتاج الي رد من مسئولي الجبلايه حول الشركه التي تقوم بعمل المسحات للاعبيين  للاطمئنان عليهم من وباء كورونا  وتناول ايضا علي صفحته الخاصه بالفيس بوك عن السؤال عن تكاليف هذه المسحات ومن سيقوم  بسدادها وكيف تم اختيار شركه المسحات هل بمناقصه ولللي بالامر المباشر …. وقد نسخنا كلماته الهامه لتصل للمسئوليين للرد وليس للمهاجمه وكانت كالتالي : 

إلى اتحاد الكرة المعين بقيادة عمرو الجنايني مدير البنك الفاشل، والأخ محمد فضل فلتة عصره وأوانه:
من هو المسئول عن الشركة التي تجري مسحات اللاعبين في أندية الدوري الممتاز؟

كيف تم اختيار هذه الشركة.. وعلى أي أساس؟
هل يعلم بهوات اتحاد الكرة أن هذه الشركة ظهرت فجأة مع بدء ظهور ڤيروس كورونا؟
من يتحمل تكلفة المسحات.. علمًا بأن كل نادي أخرى ٥ مسحات حتى الآن، وعدد كل فريق بلاعبيه وأجهزته الطبية والإدارية والفنية والعمال، يتجاوز ٥٠ فردًا، وتبلغ مسحة كل لاعب بمتوسط ٢٠٠٠ حنيه للفرد.. يعني بالبلدي ١٠٠ ألف جنيه، لو ضربناهم في ٥ مسحات يعني نص مليون جنيه، وعندنا ١٨ فريق.. يعني الشركة دي واخدة ٩ مليون جنيه، ولسة كمان، هتتعمل مسحة قبل كل ماتش لكل فرقة، والعداد بيعد، وعندنا دور بالكامل، غير المؤجلات.. يعني بنكلم في مئات الملايين في نص موسم.

كل ده يا عالم.. والمسحات مفروض تتعمل لناس معزولة، زي أوروبا.. وده مبيحصلش.. واللعيبة بتروح بيوتها وتخالط أهلها، وتتعامل مع ناس عادية ولا كأن في حاجة.

وزاد وغطى اللجنة الطبية اللي لا بتتابع، ولا بتبعت ناس تفتش ولا بتحذر من كوارث الاختلاط.. وفي النهاية زي ما شوفنا كده مصيبة في الإنتاج الحربي، و١٨ لاعب يتصابوا، وكابتن مختار ومساعده أسامة محمد يتعرضوا للعدوى.

يا أخ فضل ويا أخ جنايني.. أنتو مش بس فشلة.. انتو بتهددوا حياة اللعيبة والمدربين والإداريين.
ولسه هطلعلكم الملف الأسود الكبير، صبركم بالله، والله الواحد قلبه واجعه بس ع اللعيبة الغلابة اللي أنتو طاحنينهم في ساقية، والعداد بيعد والحسابة بتحسب.

.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *